Noul mecanism de masurare a satisfactiei pacientilor, operational

19 decembrie 2016 | 0 comentarii |

Vechiul sistem, bazat pe completarea unor formulare in momentul externarii, s-a dovedit ineficient, furnizand o realitate distorsionata.

 

salon pacienti eliasIncepand din aceasta saptamana, gradul de satisfactie al pacientilor externati din spital va fi evaluat printr-un mecanism diferit de cel practicat pana in prezent. In acest scop a fost implementat un nou sistem informatic, pus gratuit la dispozitia Ministerului Sanatatii, de Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Noul sistem a fost testat in ultima perioada in cateva spitale, iar incepand cu aceasta saptamana va deveni operabil pentru toate unitatile medicale cu paturi din tara, inlocuind vechiul mecanism de evaluare, care s-a dovedit ineficient. Completarea unui formular de catre pacient, in momentul externarii, a dovedit ca majoritatea pacientilor se declarau extrem de satisfacuti, dar nu pentru ca asa stateau lucrurile in realitate, ci pentru ca nu aveau asigurata confidentialitatea si astfel evitau sa mentioneze aspectele negative, gandindu-se ca ar mai putea ajunge vreodata in spital si isi doreau sa fie scutiti de eventuale neplaceri.

Referindu-se la vechiul sistem, ministrul Vlad Voiculescu a declarat ca „daca era sa ne luam dupa aceste formulare, totul era roz, nimic nu lipsea, spitalele erau impecabile din punct de vedere al curateniei si igienei, nimeni nu lua spaga, insa pentru oricine era evident ca lucrurile nu stateau chiar asa. Majoritatea pacientilor spuneau ca totul este perfect, fiind oarecum timorati si gandindu-se ca nu se stie cand vor mai ajunge in spitalul respectiv”.

 

telefon aplicatieAstfel s-a ajuns la decizia implementarii unui nou mecanism de evaluare a satisfactiei pacientilor, care se va face de acum inainte prin SMS sau prin intermediul unui formular completat on-line.

Acestora li se va solicita numarul de telefon, care va fi introdus intr-o baza de date speciala, iar sistemul va trimite aleatoriu SMS-uri, cu un scurt chestionar, catre aproximativ jumatate dintre pacientii externati.

Se estimeaza ca vor fi trimise anual 5,4 milioane de SMS-uri in toate retelele nationale, catre fiecare esantion relevant de pacienti, selectati aleatoriu, de la fiecare spital. In trebarile din chestionarul pe care pacientii il vor primi pe aceasta cale se vor referi la calitatea serviciilor medicale, curatenia din spital, interactiunea cu personalul medical si eventualele cazuri de coruptie.

 

hol spital (2)Raspunsurile se vor face sub protectia anonimatului si vor fi inregistrate in sistemul informatic, de unde vor fi procesate. Astfel, pacientii chestionati nu se vor mai teme de eventuale repercusiuni in cazul in care vor ajunge din nou in spital. Important de retinut este si faptul ca SMS-ul de raspuns al pacientilor este gratuit.

Situatia rezultata din centralizarea datelor si analiza acestora va fi publicata trimestrial, pe site-ul transparenta.ms.ro, administrat de Ministerului Sanatatii si dezvoltat de GovITHub.

Evaluarile primite din partea pacientilor vor fi foarte importante, tinand cont de faptul ca unul dintre criteriile de care vor depinde fotoliile managerilor de spitale va fi si gradul de satisfactie al pacientilor, iar in cazul unui feedback negativ din aceasta directie, directorii de spital risca sa fie demsi.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*