Ministerul Sanatatii, acuzat ca sustine, indirect, automedicatia

12 ianuarie 2015 | 2 comentarii |

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania critica modul in care Ministerul Sanatatii organizeaza dezbaterea publica de maine pe marginea Proiectului privind publicitatea la medicamente si sustine eliminarea unor dispozitii referitoare la publicitate.

 

medicamenteAsociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania) contesta modul in care Ministerul Sanatatii (MS)organizeaza marti, 13 ianuarie 2015, ora 9.30, la sediul ministerului dezbaterea publica avand ca tema Proiectul de Ordin privind aprobarea normelor pentru evaluarea si avizarea publicitatii la medicamentele de uz uman”, se arata intr-un comunicat primit de SanatateaBuzoiana.ro.

Manifestandu-si „surpriderea si, totodata, ingrijorarea” fata de modul in care MS intelege sa se desfasoare aceasta dezbatere publica, APC considera ca timpul alocat fiecarui vorbitor, de 3 minute (in care intra si prezentarea acestuia), este insuficient pentru o reglementare atat de importanta, care daca va fi promulgata in forma actuala va avea ca efect „cresterea consumului de medicamente prin automedicatie”.

Presedintele APC, Costel Stanciu, considera ca astfel „se incalca Legea nr. 52 din 21 ianuarie 2003, privind transparenta decizionala in administratia publica, in care nu se prevad cerinte referitoare la timpul alocat fiecarui participant la dezbatere”, se mai mentioneaza in comunicat.

APC Romania considera inadecvate o serie de dispozitii care se regasesc in continutul Proiectului de Hotarare, cum ar fi cele referitoare la: publicitatea pentru medicamente destinata publicului larg; vizite ale reprezentantilor medicali la persoane calificate sa prescrie medicamente; furnizarea de mostre, precum si sponsorizarea intalnirilor promotionale la care participa persoane calificate sa prescrie sau sa distribuie medicamente.

 

*Citeste si: „Ministerul Sanatatii pregateste noi reglementari pentru reclama la medicamente”

 

Costel-Stanciu- presedinte APC

Costel-Stanciu- presedinte APC

In consecinta, presedintele asociatiei solicita Ministerului Sanatatii sa elimine din aceasta propunere dispozitiile referitoare la: publicitatea din domeniul audio-vizual (radio, televiziune); panouri publicitare sau orice alta forma de publicitate out-door, ca si orice forma de publicitate prezentata pe alt tip de canal de comunicare decat cele de specialitate (farmacii, cabinete medicale, audiovizual, presa scrisa, presa online); publicitatea prin internet (pagini web, e-mail, forumuri, bloguri, sau orice alta forma de suport electronic, in afara retelelor de socializare sau al aplicatiilor mobile android, IOS sau orice alt tip de aplicatie); oferirea de mostre.

Publicitatea la medicamente nu face altceva decat sa incurajeze automedicatia. Automedicatia este un fenomen ingrijorator, 87% dintre adulti se trateaza fara a consulta medicul de familie,iar 6 din 10 parinti isi trateaza singuri copiii. Totodata, datorita stimulentelor financiare oferite de reprezentantii de vanzari ai producatorilor de medicamente, din ce in ce mai multi medici devin agenti de vanzari, fapt care duce la scaderea calitatii actului medical si la cresterea consumului de medicamente. Informarea consumatorilor cu privire la medicamente trebuie realizata prin intermediul prospectului, iar consumatorii trebuie obisnuiti prin campanii de informare si educare, sa citeasca si sa acorde atentie reactiilor adverse ale medicamentelor! Reclama la medicamente trebuie permisa numai in farmacii, institutii medicale, in publicatii de specialitate si la conferintele stiintifice de profil. Medicamentele nu sunt bomboane!”, a precizat presedintele APC Romania, conf. univ. dr. Costel Stanciu.

 

*Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania) este o organizatie neguvernamentala, apolitica si nonprofit, infiintata in 10 februarie 1990. APC-Romania este membra a Organizatiei Europene a Consumatorilor – BEUC, care are ca principal obiectiv apararea, promovarea si reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor si intereselor consumatorilor in raporturile cu operatorii economici si institutiile statului.


Categorii: Actual, Organizatii

Comentarii (2)

  1. Costel Stanciu spune:

    Publicitatea la medicamente nu face altceva decat sa incurajeze automedicatia. Automedicatia este un fenomen ingrijorator, 87% dintre adulţi se trateaza fara a consulta medicul de familie, iar 6 din 10 parinti isi trateaza singuri copiii. Informarea consumatorilor cu privire la medicamente trebuie realizata prin intermediul prospectului, iar consumatorii trebuie obisnuiti, prin campanii de informare si educare, sa citeasca si sa acorde atentie reactiilor adverse ale medicamentelor!

  2. Costel Stanciu spune:

    Reclama la medicamente trebuie permisa numai in farmacii, institutii medicale, in publicatii de specialitate si la conferintele stiintifice de profil.

Adaugati un comentariu


 

*