Inventia unui psiholog constantean ajuta copiii sa se integreze in mediul scolar

Creatorul dispozitivului este fondatorul si presedintele Centrului de Autism Marea Neagra, recunoscut pentru implicarea sa in sprijinul copiilor care sufera de aceasta afectiune.

 

Un dispozitiv inedit, creat de psihologul constantean Adrian Gemanaru, ii va ajuta pe copii sa treaca mai usor de momentul dificil reprezentat de trecerea pentru prima data a pragului clasei I. Acestia au posibilitatea de a se familiariza in prealabil cu noul mediu, prin intermediul unei casti speciale, dotata cu o camera virtuala care simuleaza mai multe scenarii prin care copiii trec in prima zi de scoala.

Adrian Gemanaru este cunoscut pentru implicarea sa in sprijinul copiilor cu autism, el fiind fondator si presedinte al Centrului de Autism Marea Neagra, unde sunt diagnosticati anual circa 150 de copii cu aceasta afectiune. Ultima actiune de amploare organizata de psihologul constantean in sprijinul copiilor cu autism a fost  un maraton unic, ce a avut loc pe plaja din Mamaia, in cadrul caruia 480 de persoane au alergat continuu, timp de 24 de ore. Fondurile stranse in cadrul acestui eveniment sunt folosite pentru terapia copiilor pe care centrul de autism ii are in grija.

De aceasta data, inventia lui Adrian Gemanaru se adreseaza tuturor copiilor si face parte dintr-un proiect-pilot care a fost lansat, zilele trecute, la centrul pentru copiii cu autism  pe care acesta il manageriaza.

 

Adrian Gemanaru

Adrian Gemanaru

In prima faza, in proiect sunt inclusi elevii unei clase pregatitoare de la o scoala din Constanta, iar in luna septembrie va continua cu copii care urmeaza sa intre in clasa pregatitoare. Proiectul a fost declarat castigator in cadrul unui concurs national si a primit astfel o finanatare din partea Telekom Romania. Initiatorul spunane ca a fost gandit in contextul in care tot mai multi copii intampina dificultati de adaptare in sistemul scolar, din cauza ca fac o trecere brusca intr-un mediu total necunoscut lor. „Camera Virtuala reprezinta, in fapt, un simulator al scenariilor posibile atunci cand copilul paseste pentru prima data pragul scolii. Acesta va face cunostinta cu tabla, cu banca, cu doamna invatatoare, cu colegii de clasa, cu ora de Abecedar, Matematica sau chiar cu ora de muzica, toate acestea prin intermediul tehnologiei realitatii virtuale. Prin acest proiect dorim ca micutii sa poata lua contact cu scoala, dar fara sa se simta amenintati. Gandirea copiilor este una concreta, inteleg mult mai bine realitatea inconjuratoare daca le prezentam imagini, iar daca imaginile acestea devin o simulare a realitatii, atunci copilul va putea interactiona mult mai usor cu ea”, a explicat psihologul.

 

camera virtualaConceptul a carui implementare a inceput in aceasta saptamana la scoala din Constanta cuprinde mai multe etape de desfasurare, din care nu vor lipsi discutii de grup cu parintii, sedinte de dezvoltare personala impreuna cu copiii, utilizarea camerei virtuale sau aplicarea de chestionare comportamentale.

Adrian Gemanaru a mai precizat ca interventia terapeutica se va desfasura pe mai multe grade de complexitate, aplicatia fiind conceputa astfel incat copilul sa porneasca de la abilitati de interactiune si comunicare de baza si comportamente de autonomie, la scenarii tot mai complexe. Acesta sustine ca „prin implementarea acestei metode de interventie, se reduce gradul de frustrare, teama si nesiguranta, copilul fiind introdus in camera virtuala impreuna cu o persoana cunoscuta, psihologul. Acesta il va securiza din punct de vedere emotional si ii va transmite mesaje pozitive, de incurajare. Datorita acestei metode revolutionare, se vor reduce starile negative cu care se confrunta elevul”.

Adrian Gemanaru considera ca introducerea clasei pregatitoare, ca o etapa menita sa il familiarizeze pe copil cu mediul scolar, a fost o initiativa buna, insa insuficienta. „Chiar daca se incearca trecerea mai lina catre clasa intai, copii tot mai experimenteaza situatii neprevazute care i-ar putea traumatiza, cum ar fi regulile mai stricte decat la gradinita, obligativitatea de a sta in banca pe tot parcursul orei, introducerea unor materii noi”, a mai declarat acesta.

 


Adaugati un comentariu


 

*