Nemultumirile pacientilor, monitorizate la nivelul Unitatilor de Primire Urgente

20 ianuarie 2014 | 0 comentarii |

De luna viitoare, oersoane straine de sistemul sanitar vor evalua gradul de satisfactie al pacientilor prin intermediul unor chestionare, sub protectia anonimatului.  Ministerul Sanatatii va solicita si raportari zilnice de la UPU-ri, pentru a monitoriza on-line cheltuielile si modul de interventie.

 

ambulanta upu

Situatia medicinei de urgenta in sistemul de sanatate romanesc a fost zilele trecute intens dezbatuta in cadrul lucrarilor de la reuniunea Comisiei Nationale de Medicina de Urgenta, in discutie fiind luate atat problemele cunoscute de la nivelul Unitatilor de Primire Urgente cat si modalitatea de identificare a altor neajunsuri care stranesc nemultumirea pacientilor.

In prezent, cea mai mare nemultumire a pacientilor este legata de timpul de asteptare, care de multe ori este foarte mare, existand situatii in care pacientii veniti cu o problema la Unitatile de Primire Urgente au asteptat chiar si cateva ore pana cand au fost vazuti de un medic. Acesti timpi de asteptare sunt atat de mari din cauza numarului mare de pacienti care se prezinta zilnic la urgente si a faptului ca triajul se face in functie de gravitatea afectiunii.

Nu in ultimul rand, acest fapt se datoreaza si lipsei de personal, cunoscut fiind deficitul de medici si personal auxiliar care deservesc unitatile de primire a urgentelor, un exemplu elocvent in acest sens fiind chiar Spitalul Judetean de Urgenta de la Buzau.

 

UPU 837

Timpul indeungat de asteptare se pare ca nu este singura nemultumire a pacientilor care au ajuns la sectiile de urgenta ale spitalelor, oficialii din Ministerul Sanatatii luand decizia de a efectua un sondaj de opinie in randul acestora pentru a afla direct de la ei care le sunt doleantele in aceasta privinta. Potrivit anuntului facut in timpul lucrarilor de catre secretarul de stat Raed Arafat, sondajul ar urma sa se desfasoare in perioada aprilie-mai si va consta in completarea unor chestionare, sub protectia anonimatului, de catre pacientii aflati in salile de asteptare de la Urgente, carora li se va cere sa raspunda unor intrebari referitoare la aspectele ce ii nemultumesc in relatia cu personalul medical de aici.

Saptamana aceasta, formularul de chestionar ar urma sa fie finalizat, iar sondajul de opinie va fi efectuat de persoane straine de sistemul de sanatate. Acestea vor fi prezente la unitatile de primire urgente din spitale si vor sta de vorba cu pacientii, adunand de la acestia date prin intermediul chestionarelor pe care le vor da spre completare. Intrebarile se vor referi la parerea pacientilor despre sectorul de primiri urgente, aspectele care i-au multumit si cele care i-au nemultumit, iar rezultatele vor fi date publicitatii imediat dupa ce analiza lor se va finaliza. Totodata, pe baza acestor rezultate, responsabilii din Sanatate vor lua masurile care se impun pentru a imbunatati serviciile de la sectiile respective.

 

UPU 0829Tot cu ocazia reuniunii Comisiei Nationale de Medicina de Urgenta, a fost anuntata si decizia Ministerului Sanatatii de a solicita raportari zilnice de la UPU si de la compartimentele de urgenta, pentru a se putea monitoriza on-line modul in care se cheltuiesc banii si modul de interventie. Astfel, incepand de luna viitoare, sectiile respective vor fi obligate sa trimita zilnic raportari catre minister, acestea fiind reprezentate de raportul de garda, care va trebui sa fie completat si on-line. Fiecare unitate va putea vizualiza on-line raportarile celorlalte sectii, iar la nivelul ministerului, Departamentul de Urgenta va monitoriza toate datele primite de la toate UPU. Si pana acum au existat monitorizari asupra UPU, care nu erau in timp real ci erau facute prin vizite si prin monitorizare incrucisata, fiind depistate unele nereguli ce au avut ca urmare nedecontarea unor sume. O astfel de monitorizare in timp real permite cheltuirea corecta a banului public, iar o comparatie intre diferite categorii de UPU permite descoperirea discrepantelor in timp real. „S-ar putea sa descoperi ca sunt analize care nu sunt trecute in foaie, dar care sunt platite, ca sunt anumite chestii care nu sunt in ordine. Acum doi ani, dupa un astfel de control, am recuperat de la un spital din Bucuresti 3,5 milioane de lei, la minister, din fondurile date, dupa ce am depistat astfel de lucruri. Acum, de exemplu, ni s-au trimis facturi pentru decontat de la un spital din Bucuresti, ne-a atras atentia ca ceva nu e in ordine, am trimis controlul de la minister si automat la unele facturi s-a refuzat decontarea, pentru ca au fost pe materiale, pe lucruri care nu au nimic de-a face cu ce decontam noi pe UPU”, suna motivatia secretarului de stat Raed Arafat, referitoare la aceasta decizie.

PUBLICITATE

Adaugati un comentariu


 

*