Farmaciile Catena, acuzate de „practici comerciale inselatoare”

18 ianuarie 2017 | 9 comentarii |

In replica, reprezentantii companiei sustin ca este vorba despre o „abordare neprofesionista si defaimatoare” si ca un alt studiu recent confirma preturile mai mici practicate de Catena, in comparatie cu alte lanturi de farmacii.

 

bonuri-catena2bonuri-catena1Asociatia PRO CONSUMATORI (APC) transmite, prin intermediul unui comunicat de presa, ca in perioada 5-15 ianuarie 2017, in cadrul Campaniei „Fii un pacient activ!”, a realizat o cercetare de piata in scopul observarii comportamentului economic al farmaciilor in raport cu consumatorii.

In urma cercetarii, APC mentioneaza ca a constatat o practica „interesanta” a lantului de farmacii Catena, care introduce pe bonul fiscal 10 sacose cu o anumita valoare, fara sa fi fost solicitate de consumator sau justificate de numarul produselor cumparate, pe care insa le evidentiza pe bon ca reducere, creand impresia unei economii consistente la achizitionarea medicamentelor.

APC da exemplu un sirop de tuse, la achizitionarea caruia pe bonul fiscal „sacosa apare avand pretul de 0,30 lei pentru o sacosa mica si 0,5 lei pentru o sacosa mare la care se aplica reducerea rezultata de 3 lei pentru 10 sacose mici si de 5 lei pentru 10 sacose mari. Impreuna cu reducerea de 2,70 lei, acordata pe baza cardului de fidelitate pentru siropul cumparat, rezulta o reducere in total de 5.79 lei, respectiv 7.70 lei. Sumele sunt prezentate cu litere mari drept ECONOMIE, creand astfel consumatorului falsa impresie a unei reduceri substantiale. In realitate, reducerea reala a fost de doar 2.70 lei si nu de 5.70 lei, respectiv 7.70 lei”, se mentioneaza in comunicatul APC.

 

Costel-Stanciu- presedinte APC

Costel-Stanciu- presedinte APC

In urma acestei constatari, APC reaminteste ca Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, prin art. 6, interzice o astfel de practica comerciala inselatoare, care contine informatii false sau, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, astfel incat, in ambele ipoteze, fie il determina, fie este susceptibila a-l determina pe consumator sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o.

Crearea falsei impresii  consumatorului ca a realizat o economie importanta prin achizitia efectuata, desi in realitate nu este vorba de asa ceva, sacosele fiind oferite cu titlu gratuit, este de natura a induce in eroare consumatorul si il poate determina, in viitor, sa revina, in speranta unor reduceri la fel de consistente”, a precizat conf.univ.dr.Costel Stanciu, presedintele APC, mentionand ca „din cele 4 farmacii de unde a fost achizitionat siropul de tuse, farmacia Catena a avut cel mai mare pret de vanzare, chiar si dupa aplicarea reducerii”.

 

catenaReprezentantii Catena sustin insa ca studiul APC este realizat intr-o „abordare neprofesionista si profund defaimatoare”, care nu respecta „regulile statistice”.

Asociatia «APC Romania», cunoscuta si ca «Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania», abonata la defaimarea lantului de farmacii Catena, a identificat un produs mai putin cunoscut publicului larg si cu consum redus, al carui pret era cu cativa bani mai scump decat in farmacii apartinand altor lanturi concurente. 

Consideram aceasta abordare ca fiind neprofesionista si profund defaimatoare.

Intr-un studiu realizat de o publicatie de prestigiu in toamna anului trecut, in care sunt analizate cele mai vandute produse OTC din Romania (Nurofen, Aspenter, Aspacardin, Parasinus si No-spa), se observa ca pacientul plateste in farmaciile Catena un pret mai mic la aceste produse comparativ cu alte lanturi nationale sau farmacii independente. 

In ceea ce priveste pungile biodegradabile Catena, acestea suporta taxa de mediu conform legislatiei din Romania, deoarece nu sunt confectionate din materiale bioregenerabile. Cu alte cuvinte ele trebuie sa fie mentionate pe bonul fiscal.

Publicul este informat si de produsele unde nu se pot oferi reduceri. Aspectele mentionate sunt minore, dar ne vom ocupa de rezolvarea oricaror probleme semnalate de consumatorii nostri, inclusiv posibile confuzii.

Precizam ca APC Romania nu are nici o legatura cu ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (anpc.gov.ro/), iar studiul in cauza nu este realizat conform regulilor statistice”, se mentioneaza intr-un comunicat remis redactiei Sanatatea Buzoiana de Departamentul de Marketing Online Catena .

 


Categorii: Actual, Farmacii, Stiri

Comentarii (9)

  1. Narcis Timis spune:

    Mafia farmaceutica! Nimeni nu face nimic sa nu se intample asta!!!
    Suntem delasatori, sau ne ignoram pe noi?! Reclame exista, denota ca sunt bani multi, asa ca manipularea este la nivel inalt, felicitari popor roman, oare ne vom trezi?!
    Sigur multi vad, dar toti tac…! Da, vorba multa face bine mai nou…

  2. Mircea Oprea spune:

    Eu am tot cummparat de la multe farmacii, dar la Catena chiar am gasit mai ieftin. Probabil difera preturile intre farmacii, ca la magazine, dar in general sunt mai ieftine la catena. eu am luat ieri un Carmol de la ei si am dat vreo 9 lei iar la beladona era 12.

  3. Catinca spune:

    Eu una sunt incantata de Catena. Am racit, am luat fervex de la ei si m-a costat 10.91, in timp ce prietena luase de la Dona cu 17.1 lei. Catena e mai ieftina.

  4. Iulia Stefanescu spune:

    Asa fac, nu se mai satura. Rusine!

    • Marcel spune:

      Eu i-am tot cumparat lu maica-mea retete de la catena si chiar am platit putin, de multe chiar nimic. Si n-am vazut sa fie trecute vreodata 10 pungi pe bon. pare facatura

  5. Doina Barla spune:

    Asa este!

  6. Mirela Popa spune:

    Am avut si eu o “experienta” ingrozitoare, acum un an. Am schimbat farmacia.

  7. Elena Manea spune:

    Urat, foarte urat!

Adaugati un comentariu


 

*