Copiii cu boli rare, ajutati sa se integreze in comunitate prin educatie senzoriala

6 octombrie 2016 | 0 comentarii |

A fost demarat in acest sens un proiect care, pe langa faptul ca vine in sprijinul copiilor cu boli rare, urmareste si imbunatatirea perceptiei de voluntariat la nivelul comunitatii.

 

NoRoLa Centrul Pilot pentru Bolile Rare de la Zalau, singurul de acest gen din tara, a fost demarat proiectul YES pentru copiii cu boli rare”, care urmareste o mai buna integrare in comunitate a copiilor care sufera de astfel de afectiuni, prin educatie senzoriala.

Scopul proiectului este si imbunatatirea perceptiei notiunii de voluntariat la nivelul comunitatii si, in acelasi timp, derularea de activitati educative si de socializare care sa ajute procesul de integrare in comunitate a copiilor. Beneficiarii acestui proiect sunt cei 45 de copii din cadrul centrului de la Zalau, care sunt diagnosticaiti cu tulburari din spectrul autist si alte afectiuni produse de boli rare si un grup de 6-8 copii de la Scoala Speciala Speranta.

Prima activitate a proiectului a fost denumita „cafeneaua voluntarilor”, fiind vorba de o intalnire prin care s-a dorit informarea si instruirea celor implicati, socializarea si pregatirea activitatilor pentru copiii cuprinsi in proiect.

 

boli rare autismO alta etapa a programului, care se va desfasura pana la jumatatea lunii viitoare, este traseul senzorial, activitate ce presupune stimulare senzoriala si invatare sub o forma relaxanta si amuzanta.

Integrarea in comunitate va fi cea mai importanta etapa a activitatii, constand in participarea copiilor impreuna cu parintii si voluntarii la iesiri in comunitate. Scopul este acela de a sensibiliza si de a constientiza comunitatea cu privire la dificultatile cu care se confrunta persoanele cu dizabilitati, de a promova acceptarea si integrarea in societate.

Totodata, voluntarii implicati in proiect vor efectua un mini-sondaj in comunitate cu privire la cunostintele oamenilor despre boli rare, respondentilor fiindu-le cerut sa completeze un chestionar pe aceasta tema.

 

copii-autismIn centrul de zi de la Zalau, copiii au parte de recuperare, educatie si integrare prin terapie comportamentala, senzoriala, logopedie, hidroterapie, kinetoterapie, masaj, managementul greutatii, ergoterapie, meloterapie, art-terapie si activitati de socializare si educative. Activitatile socio-educative se desfasoara de doua ori pe zi, in grup.

Centrul este acreditat pentru servicii sociale si pentru activitatile socio-educative privind bolile rare, dar este autorizat si pentru cercetare, instruire si formare profesionala, cat si pentru educatie medicala continua. Aici functioneaza o componenta de zi, pentru copiii cu boli rare si cu tulburari din spectrul autist, pentru grupuri de pacienti din intreaga tara.

Un alt tip de grup este cel in care se instruiesc tinerii cu dizabilitati in abilitati de viata independenta. Acest grup se organizeaza in week-end, o data pe luna si a fost numit sugestiv, Proba de zbor.

De asemenea, exista si un serviciu de instruire in managementul bolilor rare si recuperare.

 


Categorii: Actual, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*