Asistentii medicali care au dosarele incomplete la OAMGMAMR risca sa nu mai poata profesa

3 martie 2015 | 0 comentarii |

Presedinta OAMGMAMR Buzau, Elena Comanescu, atrage atentia celor care nu si-au depus toate documentele justificative, sa isi actualizeze dosarele, daca doresc sa obtina viza pentru acest an.

 

asistenti-oammrAsistentii medicali si moasele care doresc sa aiba dreptul sa-si exercite profesia, stiu deja ca este necesar ca in fiecare an sa isi vizeze Certificatul de practica medicala, fara de care studiile nu au nicio valoare. Avizarea se face, asa cum este stabilit prin actele normative in vigoare, de catre organismul profesional din care fac parte, respectiv, de Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Romania (OAMGMAMR) din fiecare judet si municipiul Bucuresti.

 Incepand cu 01.01.2015, filiala Buzau a Ordinului OAMGMAMR elibereaza Certificate de Membru si Avizele anuale pentru autorizarea exercitarii profesiei, in conformitate cu prevederile Hotarararii nr. 2/10.10.2013 a Adunarii Generale Nationale a OAMGMAMR, publicata in Monitorul Oficial nr.763/2013, Partea I.

Asistentii medicali generalisti, moasele si asistentii medicali vor primi noile formulare ale documentelor, la data expirarii vizei actualelor Certificate de Membru OAMGMAMR, in ziua prezentarii la sediul Ordinului.

 

Elena Comanescu

Elena Comanescu

Pentru obtinerea Certificatelor de Membru si a Avizelor Anuale pentru autorizarea exercitarii profesiei sunt necesare urmatoarele documente, in functie de situatie:

Pentru asistentii medicali generalisti, moasele si asistentii medicali care detin Certificat de Membru sunt necesare: Certificatul de membru (original); adeverinta de salariat (cu mentionarea salariului de incadrare si a platii cotizatiei catre OAMGMAMR-filiala Buzau); polita de asigurare de raspundere civila pentru greseli in activitatea profesionala valabila (original si copie); acte de studii dobandite ulterior; credite EMC la zi; cotizatia 1% / luna din salariul de incadrare (pentru membrii carora nu li se vireaza lunar de catre angajator).

In cazul intreruperilor in activitate este necesara dovada cu privire la perioada respectiva (durata, motiv) .

O problema cu care ne confruntam este, insa, existenta unor dosare incomplete, depuse pana in anul 2012. In baza de date a Ordinului nu exista documentele justificative avizarii Certificatului de membru pentru acestia, astfel ca atragem atentia celor care stiu ca se afla in aceasta situatie, ca este necesar sa-si actualizeze si sa-si completeze doasarele, astfel incat sa contina toate documentele necesare, conform legislatiei in vigoare, pentru ca altfel nu le putem viza Certificatele de membru, in baza caruia isi pot exercita profesia”, a precizat Elena Comanescu, presedinte OAMGMAMR Buzau.

 

Practica, in spital

Practica, in spital

In cazul asistentilor medicali generalisti, moaselor si asistentilor medicali care nu detin Certificat de Membru sau care au dosarele incomplete, actele necesare pentru obtinerea acestuia sunt: diploma de bacalaureat sau Certificat absolvire Liceu (original + copie); acte de absolvire a invatamantului de specialitate, dupa caz: Liceu sanitar + Certificat/Atestat de calificare + Certificat echivalare (original + copie), Certificat de absolvire a scolii postliceale cu profil sanitar (original + copie), Certificat de competenta profesionala + foaie matricola (original + copie), Diploma de absolvire studii superioare de specialitate de scurta durata + foaie matricola (original + copie), Diploma de absolvire studii superioare de specialitate de lunga durata + foaie matricola (original + copie); Adeverinta de grad principal (daca este cazul) (original + copie); Certificat de cazier judiciar (valabil 6 luni) (original ); Certificat de sanatate fizica si psihica tip A5 (valabil 2 luni) – (cu parafa medicului psihiatru + parafa medicului de familie sau boli interne sau medicina muncii) (original); adeverinta de salariat (cu mentionarea salariului de incadrare si a eventualelor intreruperi in activitate -valabila 30 de zile – original); Cartea de munca (copie conforma cu originalul) sau contract individual de munca insotit de dovada intregistrarii acestuia in Registrul de Evidenta al Salariatilor (REVISAL); Autorizatia de libera practica (daca este cazul – original); Document de casatorie/divort (daca este cazul – copie); Polita de asigurare de raspundere civila pentru greseli in activitatea profesionala (valabil pentru anul in curs – original + copie); BI/CI (copie  si original); Declaratie pe proprie raspundere pentru indeplinirea conditiilor prevazute la art. 14 si 15 din OUG 114/2008(descarca: doc, pdf); Cerere tip (descarca: doc, pdf), Juramant profesional; dosar plic.

 


Adaugati un comentariu


 

*